У суботу 15. 02. 2024. на Сретење у Крагујевцу, одржаће се велики студентски протест, на који су позвани и студенти Педагошког факултета у Ужицу.
Као факултет који припада крагујевачком универзитету, имамо потребу да позовемо све ужичке студенте, средњошколце и грађане који су заинтересовани да, својим присуством, подрже студенте наше државе.
Вођени идејом храбрих београдских студената који су пешачили до Новог Сада, предвиђена је шетња и до Крагујевца.
План шетње:
Креће се од Факултета техничких наука у Чачку у 10 часова;
Прва већа пауза је у Мрчајевцима где ће нам се придружити студенти из Краљева;
У Книћу је организовано прво преноћиште (само за студенте и средњошколце);
Крајња дестинација је Крагујевац где ће бити спроведена петнаесточасовна блокада града (од 09.00 до 00.00);
У Крагујевцу је организовано друго преноћиште (такође само за студенте и средњошколце).
Наглашавамо да за све који крећу из Ужица није организован превоз до Чачка и повратак из Крагујевца, те се мора спровести у сопственој режији.
Такође сви су дужни да сами обезбеде вреће за спавање, храну и пиће за личну употребу.
За све остале информације контактирати инстаграм профил @pfustani или мејл адресу pfublokade@gmail.com.
Сви морамо бити свесни значаја овог малог подухвата. За сада су најмасовнији скупови одржани у Београду и Новом Саду, што се и подразумева, имајући у виду број становника, али сада је на реду Крагујевац, срце Шумадије.
Тај дан ћемо заједно обележити и годишњицу Сретењског устава, симбола слободе и правде, који је установљен у једној малој, дуго поробљеној, измученој али јуначкој Кнежевини, Југоисточне Европе.
Предвиђамо помешана осећања тог дана. Предвиђамо срећу и понос што се Србија поново састала у бившој престоници, сложнија него икада у новијој историји, вођена правим идеалима и чврсто уверена у боље сутра. Али такође предвиђамо и јед, због чињенице да се после 190 година понавља историја у којој се потлачен народ диже против окупације, можда не територије, али дефинитивно слободоумља, правде и интегритета.
Једина разлика је у томе што се тада за слободу борило пушком и бајонетом, а сада истином и законом и то што окупатор није дошао са стране него од нашег рода, те га то чини још омраженијим.